آنتی ویروس چیست؟

 

 

نرم افزاری که به طور خاص برای کمک به شناسایی، جلوگیری و حذف بدافزارها (نرم افزارهای مخرب) مانند ویروس ها ایجاد شده است. آنتی ویروس نوعی نرم افزار است که برای جلوگیری، اسکن، شناسایی و حذف ویروس ها از رایانه استفاده می شود. پس از نصب، اکثر نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس “خرید لایسنس نود 32” به‌ طور خودکار در پس‌زمینه اجرا می‌شوند تا در زمان واقعی از حملات ویروس محافظت کنند.

برنامه‌های جامع حفاظت از ویروس به محافظت از فایل‌ها و سخت‌افزار شما در برابر بدافزارها مانند کرم‌ها، اسب‌های تروجان و نرم‌افزارهای جاسوسی کمک می‌کنند و همچنین ممکن است محافظت بیشتری مانند فایروال‌های قابل تنظیم و مسدود کردن وب‌سایت ارائه دهند.

انواع رایج تهدیدات سایبری

همانطور که اینترنت اشیا (IoT) رشد می کند، خطر جرایم سایبری برای تلفن های همراه و سایر دستگاه های متصل به اینترنت، نه فقط رایانه شخصی شما، افزایش می یابد. بر اساس گزارش 2022 بررسی نقض داده ها از سازمان ها اخیراً یک مصالحه مرتبط با تلفن همراه را تجربه کرده اند. شما باید از خود در برابر بدافزار محافظت کنید.

برنامه های آنتی ویروس و نرم افزارهای محافظت از کامپیوتر

برنامه‌های آنتی‌ویروس و نرم‌افزارهای محافظت از رایانه برای ارزیابی داده‌هایی مانند صفحات وب، فایل‌ها، نرم‌افزارها و برنامه‌ها طراحی شده‌اند تا به یافتن و ریشه‌کن کردن بدافزارها در سریع‌ترین زمان ممکن کمک کنند.

بیشتر آنها محافظت در زمان واقعی را ارائه می دهند که می تواند از دستگاه های شما در برابر تهدیدات ورودی محافظت کند. کل رایانه خود را به طور منظم برای تهدیدات شناخته شده اسکن کنید و به روز رسانی های خودکار را ارائه دهید. و کدها و نرم افزارهای مخرب را شناسایی، مسدود و حذف کنید.

از آنجایی که بسیاری از فعالیت‌ها در حال حاضر به صورت آنلاین انجام می‌شوند و تهدیدهای جدید به طور مداوم ظاهر می‌شوند، نصب یک برنامه آنتی‌ویروس محافظ بیش از هر زمان دیگری مهم است. خوشبختانه امروزه تعدادی محصول عالی در بازار وجود دارد که می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید.

آنتی ویروس چگونه کار می کند؟

نرم افزار آنتی ویروس با بررسی برنامه ها و فایل های رایانه شما در برابر پایگاه داده ای از انواع شناخته شده بدافزارها شروع به کار می کند. از آنجایی که ویروس‌های جدید دائماً توسط هکرها ایجاد و توزیع می‌شوند، رایانه‌ها را نیز برای احتمال وجود انواع جدید یا ناشناخته تهدیدات بدافزار اسکن می‌کند.

به طور معمول، اکثر برنامه ها از سه دستگاه تشخیص مختلف استفاده می کنند: تشخیص خاص، که بدافزار شناخته شده را شناسایی می کند. تشخیص عمومی، که به دنبال قطعات شناخته شده یا انواع بدافزارها یا الگوهایی است که با یک پایگاه کد مشترک مرتبط هستند. و تشخیص اکتشافی، که با شناسایی ساختارهای فایل مشکوک شناخته شده، ویروس های ناشناخته را اسکن می کند. هنگامی که برنامه فایلی را پیدا می کند که حاوی ویروس است، معمولاً آن را قرنطینه می کند و/یا علامت گذاری می کند تا حذف شود، آن را غیرقابل دسترسی می کند و خطر دستگاه شما را از بین می برد.

حفاظت جامع برای کامپیوتر و دستگاه های شما.

امروزه با وجود بسیاری از دستگاه‌های متصل به اینترنت در خانه، فناوری زندگی روزمره را راحت‌تر و در عین حال خطرناک‌تر کرده است. برای کمک به محافظت از دستگاه‌های شما، آنتی ویروس خدمات حفاظتی را ارائه می‌کند که شامل ترکیبی از نرم‌افزار ضد ویروس، حفاظت از سرقت هویت، مدیریت رمز عبورو غیره می باشد.